Igår, 23e maj, vaknade jag av mitt alarm klockan 5. Hann inte ligga och skrolla på mobilen som jag brukar göra annars, så det var först när jag slutade jobbet klockan 10.30 som jag förstår att någonting har hänt i Manchester. Fleera tweets och instagramposts där kända och icke kända människor skickar sin kärlek till staden och de drabbade personerna och Ariana Grande. Det tog inte lång tid tills jag läst mig till vad som hänt och  jag blev så illa till mods, ögonen fylldes med tårar. Jag VET att detta händer i världen dagligen och det är först när det händer här nära oss som vi uppmärksammar det och skickar vårt stöd osv, men det som var så fruktansvärt i just den här situationen var att det var efter Arianas konsert där DET VAR BARN OCH UNGDOMAR som drabbades. Vem har så jävla mycket hat, ilska och idioti inom sig som kan få för sig att skada och mörda unga människor som har hela livet framför sig? En måndagskväll som säkert alla som befann sig i arenan hade längtat så mycket till. Nej jag förstår inte. Därför blev jag så illamående, tänk deras familjer, vänner  och Ariana. Fy i hela helvetet. Jag förstår inte. Jag är så himla arg, ledsen och uppgiven. Jag känner mig inte rädd, än. Jag vill inte att personerna som utför dessa fruktansvärda saker ska lyckas få oss alla att leva i rädsla, även fast de tyvärr är på mycket jävla god väg. Jag ska på festival i sommar, jag tänker på alla andra som också ska det och på andra festivaler. Alla stora evenemang där det befinner sig tusentals människor på en och samma plats. Är det såhär vi ska behöva gå och tänka? Vet inte hur jag ska avsluta det här, men kände bara för att skriva något. Typ var tacksam för varje dag, ärligt.

 

Kommentera

