Lite små tankar

Önskade jag hade bilder från i fredags på Siri och Andreas middag som dom hade fixat! Så jäkla god plock/tapas. Mmm. Så, jag och Anna åkte dit runt sju så käkade vi och hade det fint. Sen lite senare så fortsatte jag, Anna och Andrea ut men det var faktiskt inget roligt drag någonstans. Så vi nöjde oss med att sitta ner och dricka lite drinkar och försöka ha en konversation i musikens höga buller. Gick sådär. Men väldigt bra kväll!

Vi vaknade upp lite smått trötta på lördagen men vi hade bestämt att vi skulle åka till St Kilda för att käka frukost på ett mycket omtalat ställe, Matcha Mylkbar, som då är känt för just fenomenet matcha. Det var en timmes väntan och klockan var redan 11.30 så eftersom hungern fick tala gick vi till ett annat ställe vars meny lät lockande. Dock lät det godare än vad det var men väldigt fint upplagt osv. Men det var gott. Sen vandrade vi runt lite där medan Bianca klippte sig. Funderar också på att klippa av håret igen, men jag vill kunna ha tofs, där klämmer skon.

Sen på kvällen så kom en av Biancas kompisar hit så spelade vi lite biljard där nere och sen gick vi ut! Dansade till sisådär 4. Livet. Railway hette stället och alla har talat så gott om det. Det var skit roligt. Bara dans och för det mesta glada människor. Även dit kom två av biancas kompisar så det var kul! 

Det är ju nu man ska passa på att dansa och vara uppe tills det (nästan) blir ljust, passa på att vara ung. Jag är bara 19 och det är så himla skönt att kunna säga. Iallafall i knappt tre månader till. Det känns som att jag kan ta tag i livet sen. Eller jag skulle inte påstå att mitt liv är ur kontroll, men ni vet väl vad jag menar. Orkar inte tänka på framtiden för vem fasen vet vad som väntar där. Vill inte planera något. Det är skönt att ta det som det kommer. Alla borde prova att flytta och uppleva något helt nytt och träffa nya människor. Det är verkligen något jag måste klappa mig på axeln för oftare; jag har flyttat hemifrån, står på kontrakt och betalar hyra, skaffat ett jobb och står för alla kostnader själv. Och allt detta på andra sidan jorden. Jag tror verkligen inte jag hade levt såhär om jag stannat i Göteborg. Men det känns skönt att ha detta som en erfarenhet för då vet jag vad som väntas liksom. Klart det kommer vara dyrare att flytta hemifrån i Sverige om man inte vill dela boende som vi gör här. Tror det är väldigt osvenskt men det är faktiskt väldigt roligt. 

Well well, vakande runt 12 idag och jag Bianca gick lite senare till Piccante och drack två kaffe var för vi kände att det behövdes. Vi satt i solen och det var så varmt och skönt. Vi sa det att bara gå och ta en kaffe runt hörnet är det bästa vi har här i livet. Nej men nästan. Åh, i dessa stunder vill jag aldrig komma hem. Sorry familj och vänner men Göteborg lockar inte alls. Och så får ni vinter nu, stackare. Nej skojar bara lite med er, saknar er alla jättemycket och önskar det var billigare att flyga så jag kunde komma hem och hälsa på er. PUSS OCH KRAM

En reaktion på ”Lite små tankar

Kommentera

