Helgen som gick

I fredags efter jobbet strosade jag igenom zara och H&M och blev väldigt överraskad över zaras sommar sortiment. Antagligen har ni där hemma redan haft dom kläderna i butik eftersom vi ligger en säsong efter. Så mycket fina plagg. Lite senare åkte jag, Anna och Bianca för att handla ost och kex. Det blev en riktig bra fredagskväll. Vi fixade så fint och bjöd hit Siri och Andrea, så satt vi här uppe ett tag och tjata mellan tuggorna. Åt ihjäl mig skulle jag tro. Fett bra kväll med andra ord!


Lördagen började jag men en promenad i det dåvarande fina vädret. Det blev väldigt grått och kallt men det hindrade inte oss från att gå och dricka kaffe för att sedan gå till Fitzroy Market. Jag och Anna var där förra gången det hölls och jag skrev om det då. Efter kaffet så anknöt Siri så pallrade vi oss dit. Hittade ingenting denna gång dock, men vi strosade runt där och köpte lunch från några matstånd. Sen blev det kaffeomgång två. Finns absolut inte något maxantal på kaffepauser. Det bästa vi har här. 

Sen på kvällen gick jag och Anna på akrobatisk Ballett! Så himla coolt. Önskade verkligen jag var gymnast eller dansare. Den visades på Arts Center som är så vacker på insidan. Röd matta och röda sammetsväggar med guldiga detaljer. Vi kände oss riktigt nöjda över vårt beslut att gå. Vi fick(!!) biljetterna av Annas kompis mamma som hade några över. Väldigt snällt.

(Fick inte ta kort under föreställningen)

Och idag började jag, A och B dagen med en frukost där vi tog kaffe igår. Jag år svamp- och kikärtskroketter med pumpa och poscherat ägg. Så. Gott. Jäklar i min lilla låda vad gott det var. Stod mig på det väldigt länge. Resten av dagen har vi bara varit hemma och chillat. Spelat kort, biljard och sett på film. Jag gick även och köpte kaffe nummer två för dagen på mitt lilla (alldeles för dyra) stammis-ställe på andra sidan gatan. 


Så; ny vecka nya tag. Puss och kram!

Kommentera

