En bra helg

Lördagen tog en annan vändning. Jag, Steve och Mille åkte till Glenferrie, en annan del av Melbourne, för en av Millies kompisar ställde ut konst på en konstutställning! Exhibition som det heter på engelska, ett fint ord tycker jag. Där bjöds det även på gratis champagne och lite tilltugg. Det var kul att vara lite kulturell, lol. Blir verkligen så imponerad av kreativa människor. Varje konstnär höll ett litet tal om sina verk och jag stod där och blev imponerad. Det var faktiskt en väldigt trevlig dagsutflykt. Innan vi gav oss hemåt så gick vi runt lite och Glenferrie visade sig vara ett mycket trevligt område.

När vi klev av tåget så var det dags för kaffe för jag hade inte fått min dagliga dos av koffein ännu. Cool liten shop.




När vi hade varit hemma ett tag kom vi fram till att vi skulle ut och käka middag. Så vi tre plus Zach åt på en Thai restaurant lite längre bort. Vi började med en drink på baren här nere och sen gav vi oss av. Ähe, jättegott var det. Pad Thai med roti-bröd och jordnötssås. Det var även ”bring your own” alkohol så vi hade med oss tre flaskor vin. Jag hade en vit flaska för mig själv eftersom dom andra dricker rött, så där började ju kvällen kan man säga. Efter den super mysiga middagen gick vi tillbaka till baren och där blev det ännu mer drinkar. Sen åkte vi vidare till en klubb och dansade. Hade så kul! Sen drog vi vidare till ett mindre roligt ställe så då bestämde jag å Millie  att det var dags för nattkäk. Sen åkte vi hem. Det var en så rolig kväll verkligen. Sov så gott också, hela natten. Ska det krävas alkohol varje kväll för att jag ska kunna sova? Hm.

Igår, söndag, var mindre rolig. Var bakfull vilket jag inte varit på länge. Vi låg bara inne och tittade på film efter film. Gick en promenad till coles för behövde mat och tänkte att en promenad kunde vara skönt. Nja, hade ganska fel. Men att åka baklänges på vagnen hem var värre. Förutom det har jag haft en kalashelg. 

Kommentera

