Vet ärligt inte vad jag ska säga

People take a seat. Jag ska försöka förklara med ord skrivna på en mobil hur Orange Is The New Black utan tvekan är den bästa serien jag har sett. Och jag har sett en och annan.

Den är så annorlunda från alla andra serier på ett sätt jag inte riktigt kan förklara. Alla relationer är så starka, det tas upp otroligt viktiga ämnen som rasism, sexism, religon, hetero-och homosexuella relationer osv och det speglar hur det kan vara på insidan av ett fängelse och hur korrupt det kan vara. Vet dock inte vad som är sant längre för tror att boken är passé. Men alltså fan vad denna serie verkligen got to me. Det märktes nu dom två sista avsnitten av säsong 4. Jag har aldrig haft så starka reaktioner till en serie någonsin. Jag brast ut i gråt och ville skrika i slutet av avsnitt tolv. Och avsnitt 13, det sista avsnittet, slutade i sån jäkla adrenalin. Jag rös från topp till tå och bara gapade. Ähe FAN alltså (förlåt för språket) det var så bra! 

Jag har aldrig varit så arg på länge som jag varit på grund av vakterna i fängelset. Hur dom utövar sin makt bara för att. Bara. För. Att?! Det är så sjukt korrupt så man vill spy på auktoriteterna som ”styr”på insidan samt utsidan. Alltså jag blir så äcklad, frustrerad och rasande men jag kan ju inte göra något åt det eftersom det är en serie. 

Iallafall, jobbigt att skriva på mobilen så slutar nu men snälla titta på den, så. Jävla. Bra.

Alltså åh<3 jag ÄLSKAR tjejerna till höger plus Tastee, bästa gänget.


Sista bilden är sista ögonblicket i serien, briljant. Go Daya.

Kommentera

