Ensam

Sitter just nu och har läst detta häfte:

Fick den av min chef för jag sa att jag jättegärna vill lära mig att göra kaffe. Han är den enda som kan göra kaffe där så det skulle ju underlätta om någon mer kunde. Han lär nu sin fru sen är det min tur tänker jag. Alltså har verkligen velat lära mig så länge. Det är verkligen mer till kaffegörandet än man tror! Mycket spelar roll och man måste vara ”passionate”. Kanske lite av en myt inte vet jag, men jag tror att kaffet smakar beroende på inställning till hur det görs.

Den här helgen har sugit. Har velat åka hem hela tiden. Saknar familj, vänner och svenska sommaren så mycket. Fyfan, känner mig ensam. Måste bredda min kompiskrets men hur gör man det? Det är ju inte bara att gå fram till någon och säga ”hej vill du bli min vän?” Hur gör man? Måste bli bättre på att göra utflykter också för Melbourne är ju stort! Men det kanske finns motivation till det när sommaren kommer. Om jag är kvar här då så att säga. Trodde verkligen jag skulle känna mig nöjd nu när jag fått ett jobb. Menmen, nu ska jag bara jobba och spara pengar ett tag. Sen får vi väl se. Är väldigt sugen på att åka till landet och jobba på en hästfarm. Fattar ni hur idylliskt? 

 Det är svårt att vara på egen hand. Äsch, får göra det bästa av det. Ska sluta klaga. Det har nog bara varit några jobbiga dagar så blir det bättre i veckan.

Kommentera

