Är ju ingen kock änna


Vill bara anställa en kock som kan laga mat åt mig. Kyckling, lax, ris, nudel wook, ugnsbakade rotfrukter, köttbullar, falukorv med makaroner och ketchup. Det sistnämnda skulle jag väl kunna åstadkomma men vet inte om det finns falukorv här. Men det jag vet är att kött är så dyrt här och fisk med. Därför har jag omedevetet medvetet blivit vegetarian kan man väl säga, eller tonfisk äter jag för det kostar knappt 6kr konservburk. Det är verkligen något jag tycker är jobbigt och  tråkigt här, matlagningen. Det blir helt enkelt en falafelsallad. Enkelt, snabbt och gott. Trodde verkligen jag skulle laga mat när jag fick ett kök men det är fan svårt att dela kök med 6 andra. Det är väl det enda som jag tycker är jobbigt med att dela boende, köket vill man ha för sig själv. Jag finner ingen motivation till att stå där och laga mat och rätt som det är ska jag dela spisen med någon. Kommer för det första bli stressad för jag hatar när folk iakttar mig i köket för mitt självförtroende där är på minus haha. Så ja det är ett problem jag borde skita i men endå, det är fortfarande där.

Kommentera

