Lillelördag

Igår kom äntligen paketet fram med mina kläder. Lajf! Familjen hade även skrivit ett kort som jag blev himla varm av. Speciellt det Emma hade skrivit, saknar dig lill-Jill<3 Vet inte ens om du läser min blogg? Dom skickade även en mumin-mugg och en liten ljussak med Mumin:’) Älskar Mumin och samlar på muggarna om ni inte visste det.

Igår kväll möttes jag och Malin på Lentils. Det var ingen buffé igår dock.. Men lika bra det kanske. Maten var iallafall hur god som helst as usual. Jag tog falafel med sötpotatis och grejer, smarr. Sen åkte vi in mot stan och mötte några av hennes kompisar på en bar och drack öl. 

Täckte min hemadress i Svea men ni får gärna skicka fanmejl hit till Melbourne!
Nu ska vi se om jag har någon doktor som läser min blogg: jag får en jättekonstig känsla i halsen, nästan nere vid lungorna, varje gång jag ätit ”hela” jordnötter. Jordnötssmör är verkligen inga problem, känner inget alls. Men jag minns även detta från hemma. Det var en kväll jag åt jordnötter och sen gick jag ut med vänner och jag fick typ andningssvårigheter när jag skulle gå upp för trappor och liknande. Det känns liksom som om att det sitter något som blockar luften och trycker inåt. Jättejobbig känsla faktiskt. Så frågan är väl kan man vara allergisk mot jordnötter i endast hel nötform? Det går väl inte? 

Kommentera

