Vemod

Söndag eftermiddag landade vi i Melbourne. Alex hade ca en och en halv dag här så det blev mycket promenera och se lite av allt som Melbourne verkar ha att erbjuda. Igår hade han gjort ett tidsschema som vi faktiskt följde till ca 80%. Vi var ute från hostelet redan 8.15! Det är rekord för Julia och Alexander ska ni veta. Vi hittade en riktigt härlig gränd med massa caféer där vi slog oss ner för frukost. Ah, där kommer jag spendera mycket tid. Sen gick vi på en liten tour på Austrailian Center for Moving Images. Väldigt intressant faktiskt och damen som ledde oss runt var väldigt trevlig. Sedan blev det en lunch på ännu en gränd, denna gång italiensk. Svamprisotto. Mmm. Sedan gick vi till National Gallery of Victoria. Där var det utställningar från Kina och Europa. Fint porslin och mäktiga målningar. 

På kvällen gick vi till den italienska gränden igen, fast till en annan restaurang. Alltså mat är ju så roligt att lägga pengar på men dessvärre dyrt.. Iallafall, kvällen avslutades på en rooftop bar. 

Idag väcktes jag 5.40 så vi kunde säga hejdå. Alex åkte till Bali förstår ni, och jag kvarblir. När jag vaknade efter att ha somnat var jag nära till gråt för jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen. Alex som jag varit med i 24/7 i över en månad is now gone?? Fick verkligen ångest. Men vi har redan haft kontakt via det fantastiska internet.

Resten av dagen har jag spenderat mest på biblioteket och försökt skriva ihop ett cv. Och köpt en jacka för det är så jäkla kallt och kallare kommer det bli. Sen mötte jag upp Malin som bosatt sig här! Skulle egentligen träffat henne i Sydney med Lovisa, men hon var sjuk då. Det var skit trevligt. Vi köpte med oss kaffe och muffins och satte oss i trappan utanför State Library, och sedan gick vi en promenix. Det är så roligt att träffa folk man inte träffat på länge för det finns så mycket att prata ikapp. Känns skönt att ha någon här som man känner så man inte är helt ensam.

Detta var i söndags. En trappuppgång till en restaurang där det var typ salsafest.
Nu sitter jag på hostelet och Harry Potter sattes precis på. Ska byta hostel imorgon för detta var lite för pricy men kommer nog flytta hit efter det andra, för det var najs.

Haha yes so pretty.

Kommentera

