Svettig nästan 24/7

Här i Cairns går jag runt och är konstant varm, på gränsens till blötsvett. Påminner om Bali. Jag tycker det är ganska jobbigt men vill inte vara den som klagar. Så idag har vi verkligen åstadkommit noll. Dels för att det är så varmt så att ligga vid poolen är det mest lockande, och så blir det lätt så när man varit på ett ställe en längre tid- man har sett allt. Inte för att jag har det alls men pengarna räcker inte till att göra utflykter varje dag. Och sen är jag trött alla timmar på dygnet, vet inte vad som händer. Samma för Alex. Tror vi dricker för lite kaffe. Iallafall jag, liksom från att dricka 4-6 koppar om dagen till att ibland gå några dagar utan en enda kopp. 

Vi bytte hostel idag, och wifit här är helt fantastiskt. Det ingår och är snabbt, så ska nog se på film eller en tv-serie jag hittade på 3play tidigare idag. Det hette något i stil med ”världens bästa hamburgare”. En fun fact- hamburgare är min nya grej. Tycker det är så jäkla gott. Vi har hittat ett ställe här i AU som heter Grill’d. Ett hamburgerställe vi trodde bara fanns i Townsville men det visade sig vara en kedja. Så när vi såg att det fanns här blev vi lyckliga. Vi åt där igår med en av våra tyska vänner Kathi. Så jäkla smarrigt. Så det programmet kanske jag ska fortsätta kolla på. 

Bilden på bilen tog jag igår, men burgarna är från Townsville. Tog en likadan igår: smashed avocado i kombination med herbmayo tillsammans med resten av burgaren tog mig verkligen till himmelen.

Kommentera

