Förra inlägget skulle publiceras förra torsdagen men fick inte det att funka då. Så ja, nu har vi varit här i Cairns i en vecka. Galet varmt, snittar 30 grader dagligen. Så det blir inte så mycket mer än häng i solen vid poolen. I måndags åkte vi ut till det yttre barriärrevet som en dagsutflykt. Åh, så fint det var. Jag tyckte det var finare snorkling här än i Whitsundays vilket dom flesta håller med om som gjort båda. Vi ”lärde känna” ett äldre par från Virginia på båten. Trevligt det, lite skillnad från alla likasinnade, unga backpackers. Sen har vi träffat lite vänner omgående, några var här ni vi kom och har nu åkt och sedan har det kommit under veckan. 

Så vad står näst på Julias agenda kanske ni undrar? Jo: nu på söndag åker jag och Alex till Melbourne. Från 30 grader till ca 15. Yes, jätte genomtänkt! Särskilt när min ryggsäck innehåller minimalt med kläder för den graden. Men jag är så taggad! Har hört så gott om Melbourne så jag får helt enkelt köpa mig ett par jeans och en jacka så är jag good to go. Det blir kapitel två i mitt resande skulle man kunna säga. 

Förlåt för inga bilder men gick inte att ladda upp nu..

Kommentera

