När sjuksköterskorna ska ropa upp mitt efternamn kan man tro att det är kinesiska dom ska läsa, hallå så svårt är det inte

Ja mina sista dagar här i Sydney hade jag väl velat spendera på annat vis. Igår och idag har jag nog sammanlagt väntat i närmre 6 timmar på att få mitt vaccin, några timmar där och några timmar där. Sjukhuset igår hade den inte, vilket jag hade fått sagt att dom skulle. Men det löste sig idag efter några om och men. Så har två kvar. Jag måste dock säga att hjälpen jag har fått har varit så bra, verkligen. Känner verkligen att dom vill hjälpa mig. Eller så vill dom rädda sig själva och sitt land från rabies, vem vet. Vi hoppas på det förstnämnda.

 Men idag så åkte jag till ett sjukhus som låg i Balmain, där har jag aldrig varit förut. Så efter många timmars väntan och en dos vaccin så ekade min mage eftersom jag bara hade fått i mig frukost. Och det regnade så jag var ute efter första bästa. Såg ett café som såg najs ut så där slank jag in. Bra beslut. Åt en sjukt god halloumiwrap, satt som en smäck i magen. Det var väldigt mysigt i Balmain, av det lilla jag hann se då. Synd att jag inte upptäckte det tidigare!

Sen så åkte jag till Alex som var på Broadway mall så köpte vi lite nödvändiga saker att ha med på resande fot. Imorgon kväll blir det nattbuss till Byron Bay och då väntas surfcamp..!! Shit vad roligt det ska bli alltså.  

    
     

Kommentera

