Hejsan allihopa!! Jag lever, men knappt mina fötter. Jag har gått och gått och försöker lära mig Sydney. Men jag är ju bara inne på dag 3! Men så skönt med värme och att äntligen vara framme. Igår, tisdag, var ju min första hela dag. Den spenderades främst för att inhandla sådana saker jag inte pallade packa ner. På kvällen efter att killarna slutat jobba så gick vi ut men det visade sig att tisdagar inte var Sydneys bästa ute-dag. Planen var att gå på ett silent party där man skulle ha hörlurar med musik då, skulle säkert varit så roligt men kön var way too long.

Idag så fick Alex vara lite guide. Vi började med att åka till Circular Quay, där både Operahuset och Sidney Harbour Bridge ligger! Lite turist får man ju vara. Men det var så fint där och i Royal Botanic  Garden. Vi skulle gått upp på bron, så det får bli en annan dag, för vi satte oss och drack is-te istället för vi hade gått en del. Sen mådde inte guiden så bra så jag knallade vidare på egen hand. Tacka gudarna för Google Maps. Borde köpa och lära mig en vanlig karta också, men utan GM idag vet jag inte vad jag skulle gjort. Men den hjälpte ärligt inte för jag gick seriöst fram och tillbaka på en och samma gata 5 gånger. Wellwell. Trafiken är lite klurig också men jag tror jag lärt mig åt vilket håll vi bor. Det är ju vänstertrafik så man får tänka motsatt, typ.  

    
   
    
   
 

   
 

 

 

 

  
 

Kommentera

