Färger

Jag(!!) gjorde midda igår. Grön ärtsoppa. Gillar absolut inte vanlig ärtsoppa, men denna är super god och givetvis enkel eftersom jag klarade av att göra den helt själv.  

Vad du behöver:

  • En gullök
  • I detta fall 600g frysta gröna ärtor
  • Höns/grönsaksbuljong
  • Vatten, salt och peppar
  • Olivolja

Börja med att fräsa löken i olivoljan, tillsätt 5-6dl vatten och buljong och låt koka en stund. Sen häller du i ärtorna och kryddar, låt koka lite till. Sen mixar du det med en stavmixer och voilà, klar! Till hade jag rostade breadsticks som jag doppade.

   
Det blev rester över så detta ovan var precis min lunch. Fina färger right!

Kommentera

