Uggh

Vad som började som en bra dag eskalerade ju mer klockan blev. Efter jag lämnat Skönhetsfabriken, ju fulare och äckligare kände jag mig. Ironiskt va? Vi alla, antar jag, har ful-dagar då vi känner oss lite mindre fina och sämre än vad vi är. Nej alltså jag led inombords, det syntes säkert på hela mig att jag var frustrerad. Jag vet ju inte hur jag såg ut eftersom jag inte går runt med en spegel, men ni vet känslan av att bara vilja gömma sig under täcket för man är så förbannat ful, ja den känslan hade jag. Folk var i vägen och högljudda, mina väskor var tunga, kläder som är snygga på galgen var inte snygga på mig, håret blir bara mer och mer statiskt efter allt provande, trodde jag tappat min plånbok så jag var nära till att börja lipa inför kassörskan. Just där och då kände jag att gud vad skönt det hade varit att få gråta. Bara släppa ut all jävla ångest som antagligen sitter där inne och gnager.

Fyfan för ångest. Men det är bra att vara medveten om sådana här stunder, för det är bra att veta att så ska det inte vara. Utan det händer då och då. Det är bara att låta en själv må dåligt ibland, att få ett bryt, skaka av sig det och vakna upp till en ny dag. Och det man ska göra innan man somnar och precis när man vaknat är att rabbla lite saker man är tacksam för och att man är tacksam och stolt över en själv. Även om jag hade en rutten dag så finns det fortfarande bra saker som hände. Det gäller att fokusera på dessa bra saker, inte ligga och älta det dåliga. För jag tror varken man sover så bra eller mår bättre dagen efter om det är dom tunga och jobbiga tankarna man somnar med. Men det är klart, mår man dåligt är det inte bara att ”rycka upp sig, tänk positivt”, men man kan försöka och sen tillslut kanske det blir bättre!

07fb9324eac3cb47d58bb5f62b3e970c

Jag är så jäkla redo för imorgon kväll, fredag och ut med vänner en sista gång denna vinter. Drinkar och dans. Fasen vad kul jag ska ha. Oavsett, JAG SKA ha kul punkt.

Kommentera

