Söndag = B&B

Kan ni gissa vad B&B står för? Juste, Bio och Brunch! Jag och Mallan började med en matiné, en biofilm som visas på dagen med andra ord, vilket man inte gör så ofta. Bio brukar, iallafall för min del, ofta vara en kvällsaktivitet men idag valde vi att först gå på bio och sedan käka. Vi såg ”The Danish Girl” på biografen Göta som är ganska ny, ligger uppe på Götaplatsen. Filmen var så fin och väldigt vackert gjord. Stark såklart, med tanke på handlingen, och jag tycker att skådespelarna gestaltade rollerna värdigt bra. Verkligen en film jag skulle rekommendera att se på bio så man inte störs av något.

Sen vandrade vi vidare till Ritz och åt mördarbrunch. Haha. Det var jättegott! Fanns allt som gjorde brunchen jag var sugen på komplett. Ritz är en av mina favorit restauranger här i stan så jag trodde verkligen gott om detta, och besviken blev jag inte.

Skärmavbild 2016-02-21 kl. 20.19.50Skärmavbild 2016-02-21 kl. 20.22.14

Bilder snodda från Malin som står för fotograferingen. Mycket bra dag. Förutom att jag har sedan jag kommit hem haft en matkoma som inte varit roligt.

Kommentera

