YouTube

Det är nu på senaste som jag börjat följa olika youtube-kanaler. Jag har ju ”alltid” kollat på youtube, om man kan säga så, jag är ju inte ny på plattformen. Men jag har börjat kolla på vloggar och liknande, det är så kul! Om personen är rolig då såklart. Här är tre av mina favoriter:Skärmavbild 2016-02-17 kl. 13.06.40 Therese Lindgren! Man kan inte bli annat än glad av att titta på hennes videos och ibland få följa med henne i hennes vardag. Tyckte inte alls om henne förrän nyss, men nu är hon en favorit.

LakiDoris, aka Lovisa Karlsson. Hon är en blandning av Gina och William Spetz. Alltså så rolig. Ingen beauty-kanal här inte, här är det humor. Hon är verkligen så rolig. Jag tycker det är mycket roligare med kanaler så som hennes istället för bara sminkvideos, hauls och liknande. I want to laugh, you know what I mean? Hon har precis skapat en sidokanal med bara vlogs, men länkade bara till hennes huvudkanal.

Skärmavbild 2016-02-17 kl. 13.14.16Andrea Hedenstedt, ursprungligen bloggare, poddare, flitig på sociala medier helt enkelt som nu blivit aktiv på YT. Jag följer henne lite överallt sen ett tag tillbaka och hon är så rolig, speciellt på snap. Så jag tycker det är sjukt kul att hon utnyttjar youtube nu också. Lite blandat här, livsstil, smink och vloggar.

Skärmavbild 2016-02-17 kl. 13.18.13

James Cordens Carpools har väl ingen missat? Alltså hur fantastiskt är det inte att han lyckas få in vilken stjärna som helst i sin bil och sen får vi ta del av det? Ungefär 10-15 minuter fyllda av skratt, och avund. Men han klickar så jäkla bra med alla och det är sådan sjukt rolig idé. Detta är ju inte en kanal som dem tre första, men ändå.

Lite tips om du har tråkigt en dag. Sen finns det såklart andra jag tittar på. Ett annat tips är att gå långt bak i arkivet och titta på Misslisibells gamla videos. Alltså hon är rolig utan att hon vet om det, tyvärr skrattar man åt henne. Särskilt hennes gamla videor, dem är legendariska. En riktigt stjärna det där. Men hon har växt till sig och faktiskt blivit duktig.

 

Lämna en kommentar