Ord

Här sitter jag i mitt kök med datorn framför mig, mobilen bredvid mig och nybryggt kaffe och funderar vad jag kan få ut av denna dagen, så den inte slösas bort. Jag tycker det är lite jobbigt att det är måndag men samtidigt skönt för jag hade en pissig gårdag, så skönt med ny vecka. Jag har mycket att fixa och ångesten kommer krypande vilket kan göra mig handlingsförlamad. Problem, eller hur? Samtidigt är nyheterna på och inslag på inslag sänds om den ständiga flyktingkrisen, våld i asylboende och länder som sätter upp gränser. Det tar ju aldrig slut på helvettet? Vi är ju alla samma art på denna jord så varför kan vi inte bara sammarbeta, och göra det till en säker plats att bo och leva på? Ugh, skrivit detta inlägg om och om igen men tog bort allt nu för jag kan inte formulera mig. Jag blir så himla arg att vi sitter i våra hem, i personalrummen, på stan, ja var som helst och diskuterar öppet om våra förutfattade meningar om dessa människor som flyr för sina liv.

Kommentera

