Fun fact: Bira är öl på turkiska

Gårdagskvällen spenderades största delen på Ottomania som är en restaurang på Aschebergsgatan där vi hade bokat bord. Med en touch av turkiskt. Jag, Malin och Tessa började i baren med varsin drink medan vi väntade på resten av sällskapet. När dom kom blev vi tilldelade ett stort, runt bord i mitten och då beställde vi in förrätt, drink och våra huvudrätter. Det var såå got verkligen. Man borde ju tagit lamm eftersom det är lite turkiskt och det bestod främst menyn av men jag var lite osäker på hur det lamm jag tycker om är tillagat så jag valde en kyckling som var stuffed med spenat och getost och så var det tomatsås, tzatziki och ris till. Himmel. Men fick smaka Tessas lamm och då ångrade jag mig väl lite, fast samtidigt inte. Det avslutades med en espressotini.

Planen var väl att fortsätta kvällen på klubb men det blev hemgång istället. Lika skönt det för alltså det var för kallt.12571194_10205099130348930_85575728_nSkärmavbild 2016-01-17 kl. 16.55.42

Kommentera

