Julles jul

Klockan ett ca började vårt firande för då kom farmor. Vi började med glögg och tilltugg: 

   
   
Sedan plockade vi fram lunchen. Vi har det så att innan Kalle äter vi sillen (lax) och vörtbröd och så, en lite lättare lunch med det kalla av julmaten: 

    
    
    
    
 
Sedan blev det fika framför Kalle: 

 
 

 

Trots att vi var ganska mätta så blev det dax för den varma maten som då blir julmiddagen. Det blir för mycket om man ska äta allt på samma gång, liksom sill och köttbullar. Det tycker iallafall min familj så därav uppdelningen. Och till efterrätt typ blev det mina muffins jag gjorde. Pepparkaksmuffins, med lingon i några, och lingonfrosting: 
    
   
Och efter middagen blev det lite tv-tittande och sen klappöppning: 

   
Jag ber om ursäkt för mitt bleka jag. Bortsett från det har jag haft en mysig julafton med min lilla familj. Hoppas ni alla har tagit hand om varandra idag och uppskattat varandra och det vi har. Så, god jul!

Kommentera

